مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

در این سایت مطالب و جزوات آموزشی مرتبط مشترک با رشته های مختلف مهندسی مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی از جمله جوش ، خوردگی ، استانداردهای بین المللی و هندبوک های کاربردی به اشتراک گذاشته می شود

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 17
  • بازدید کل : 23879

استاندارد API 1104


استاندارد API 1104

استاندارد جوشکاری خطوط لوله ۱۱۰۴ API در مورد جوشکاری ذوبی جهت جوشکاری لب به لب و گلوئی و جوش ساکت (پریزی) در پالایشگاه و تلمبه خانه ها و پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرد. در استاندارد API 1104 نحوه آزمایش جوشکاران و همچنین عملیات رادیوگرافی و نمونه برداری جهت آزمایشات مکانیکی برای تعیین کیفیت جوش بیان گردیده است و مطابقت کامل دارد. روش جوشکاری لوله ها و عملیات تنش زدایی ASTM با لوله های API5L لوله های مربوطه نیز در این استاندارد قید گردیده است. تفسیر فیلم های رادیوگرافی و مقدار عیوب مانند سرباره و عدم نفوذ و تخلخل جهت پذیرش در این استاندارد شرح داده شده است.

این استاندارد در مورد جوشکاری با گاز و قوس الکتریکی به طریقه لب به لب یا شکافی- نواری و گلویی جهت لوله های کمپرس- پمپاژ و انتقال نفت خام و سایر مشتقات آن و سوخت های گازی شکل استفاده میگردد. جوشکاری امکان دارد که با یکی از روشهای جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود فلزی محافظت شده، جوشکاری قوس الکتریکی زیر پودری، جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود تنگستن و گاز محافظ، جوشکاری قوسی- فلزی با گاز محافظ و یا جوشکاری اکسی استیلن بطور دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک و یا ترکیبی از این تکنیکها صورت پذیرند. در عین حال ممکن است جوشها به طریقه جوشکاری ساکن و جوشکاری گردان و یا ترکیبی از این دو انجام گیرد.

این استاندارد همچنین شامل موازین تعیین شده قبولی جوشها در تست تخریبی و بازرسی به طریقه پرتونگاری می باشد. در ضمن دستورالعمل بازرسی با پرتونگاری نیز ارائه شده است. دستگاه ها و تجهیزات جوشکاری اعم از جوشکاری با گاز یا قوس الکتریکی باید از لحاظ ابعاد و نوع برای جوشکاری قطعه موردنظر مناسب بوده و باید وضعی داشته باشد که علاوه بر استاندارد و قبولی جوشها، تداوم عملیات و ایمنی کارگران تأمین گردد. فایل زیر شامل استاندارد جوشکاری خطوط لوله ۱۱۰۴ API ویرایش ۲۰۱۸ است

در این مجموعه استاندارد API 1104  به همراه ترجمه آن ارایه می گردد


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 229

برچسب های مهم

Metallurgical engineering training

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما