مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

در این سایت مطالب و جزوات آموزشی مرتبط مشترک با رشته های مختلف مهندسی مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی از جمله جوش ، خوردگی ، استانداردهای بین المللی و هندبوک های کاربردی به اشتراک گذاشته می شود

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 9
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 23248

تفسیر فیلم های رادیوگرافی فارسی


تفسیر فیلم های رادیوگرافی فارسی

بازرسی رادیوگرافی RT که مخفف کلمه انگلیسی Radiographic Testing است یکی از روش های بازرسی غیر مخرب NDT است . که در بازرسی جوش بسیار پر کاربرد است و جزو یکی از اصلـی ترین تست ها برای تائید یــا رد جوشی که بر روی یک سازه انجام شده است ، مورد استفاده قرار میگیرد .

رادیوگرافی جوش یکی از قدیمـــی ترین و معتبرترین روش های بازرسی غیر مخرب NDT جوش است چرا که وقتــی قطعه ایی رادیوگرافی میشود فیلم آن روی نگاتیــــو مخصوص رادیوگرافی ثبت میشود و همیشه به عنوان یک مدرک قابل سندیت است و برخلاف برخــــی از روش های بازرسی غیر مخرب NDTمانند : تست مایع نافذ PT ، تست ذرات مغناطیســی MT که بعد از انجام آزمایش تمامی مستندات آزمایش پاک میشوند و برای دستیبابــــی به نتیجه تست در آینده فقط باید به گزراش بازرس اکتفا کرد ، در تست پرتونگاری جوش مرادیوگدارک بصورت فیلم نگاتیـــو قابل بایگانی شدن هستند .

اساس بازرسی پرتونگاری جوش بر پایه اختلاف میزان جذب انرژی که سوی منبـــع پرتونگاری به قطعه مورد بازرسی می‌تابد ، می‌باشد و برای انجام تست یک منبـــع که دارای پرتوهای با انرژی بالا است مانند پرتو ایکس و گاما استفاده میشود و با قرارگرفتن فیلم در زیر قطعه اشعه های فرستاده شده پس از عبور از داخل جسم اثر خودشان را روی فیلم باقی می گذارند و بازرس مربوطه با بازرسی این فیلم ها میتواند به عیوب احتمالی موجود در قطعه مانند تخلخل ، حبس ناخالصی و ترک و …. پی ببرد


مبلغ قابل پرداخت 50,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 153

برچسب های مهم

Metallurgical engineering training

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما