مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

در این سایت مطالب و جزوات آموزشی مرتبط مشترک با رشته های مختلف مهندسی مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی از جمله جوش ، خوردگی ، استانداردهای بین المللی و هندبوک های کاربردی به اشتراک گذاشته می شود

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 39
  • بازدید دیروز : 39
  • بازدید کل : 23993

جوشکاری پلاستیک و ترموپلاستیک ها


جوشکاری پلاستیک و ترموپلاستیک ها

جوشکاری پلاستیک

در جوشکاری پلاستیک با استفاده از ابزاری به نام متالیکی داغ دو قسمت پلاستیک را به هم متصل می کنند. از این روش برای اتصال لوله ها استفاده می شود در زمان جوشکاری لوله ها از بشقاب های داغ استفاده می شود زیرا لوله ها دارای سطوح صافی هستند اما برای جوشکار سطوحی که دارای منحنی پیچیده هستند از ابزارات دیگری استفاده می شود.

یکی دیگر از روش های جوشکاری پلاستیک، استفاده از روش گاز داغ می باشد در این روش میله ی استفاده شده برای جوشکاری و شیار ایجاد شده تحت جریان گاز داغ قرار می گیرند نکته ی مهم در این فرآیند این است که میله و شیار به طور همزمان داغ شوند این گاز داغ سبب می شود که میله و شیار نرم شوند. سپس میله را داخل شیار قرار می دهند تا به هم متصل شوند. مجددا میله و شیار تحت هوای گرم قرار می گیرند سطح مقطع میله معمولا دایره، مثلث و مربع است.

برای انجام مراحل جوشکاری باید محیط کار عاری از هرگونه گرد و خاکی باشد. قبل از شروع کار باید نکات ایمنی را رعایت کنید. کسانی که نیازی به وجود آنها نیست باید خارج از محیط کار باشند. چنانچه در محیط بسته کار می کنید یکی از پنجره ها را باز کنید یا اگر در محل سیستم تهویه است، تهویه را روشن کنید. حتما باید در زمان کار از ماسک استفاده کنید حتما از عینک های مخصوص کار جوشکاری پلاستیک استفاده کنید.

استفاده از دستکش های مقاوم در برابر گرما که جنس آنها از چرم است لازم و ضروری است. باید از لباس مخصوص کار و کفش ایمنی استفاده کنید. از آنجایی که دستگاه های جوشکاری پلاستیک به هنگام کار اشعه های نامناسب و خطرناک ایجاد نمی کنند می توانید به جای استفاده از ماسک صورت که به طور کامل صورت را پوشش می دهد از عینک مخصوص استفاده کنید.

قبل از شروع جوشکاری کلیه ی قطعات پلاستیکی را با آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی به طور کامل شستشو دهید سعی کنید بر روی پلاستیک هیچ کثیفی وجود نداشته باشد زیرا وجود گرد و خاک و کثیفی بر روی پلاستیک سبب می شود که جوشکاری پلاستیک در سطح ضعیفی انجام شود. پس از پایان شستشو قطعات پلاستیک را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

به هنگام جوشکاری پلاستیک باید از میله ی مخصوص آن نوع پلاستیک استفاده کنید به عنوان مثال برای پلاستیکی از جنس پلی اتیلن باید از میله ی پلی اتیلن استفاده کنید. در صورتی که نمی دانید پلاستیک از چه نوعی است کافی است از کیت تست میله استفاده کنید. میله را حرارت دهید سپس به وسیله ی انبردست بر روی سطح پلاستیک قرار دهید اگر میله روی سطح پلاستیک چسبید نشان دهنده ی این است که میله ی جوش با پلاستیک سازگار است در غیر این صورت باید تست را با یک کیت تست میله از نوع دیگر تکرار کرد تا اتصال بین میله و پلاستیک ایجاد شود. چنانچه پلاستیک رنگ شده باشد باید رنگ را به وسیله ی سمباده از بین برد.

در مرحله اول جوشکاری پلاستیک باید قطعات پلاستیک را حتی المقدور به هم متصل کنید برای این که در زمان جوشکاری قطعات پلاستیک از جای خود تکان نخورند بهتر است که قطعات را به وسیله ی چسب به میز وصل کنید مراقب باشید محلی که قرار است جوشکاری شود را پوشش ندهید. در جوشکاری پلاستیک هر نوع پلاستیکی برای اتصال نیاز به یک درجه حرارت خاص دارد. به طور کلی درجه حرارت لازم برای اتصال قطعات پلاستیکی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه است.

چنانچه درجه حرارت تفنگ از ۳۰۰ درجه سانتیگراد بیشتر باشد پلاستیک ذوب می شود و چنان چه کمتر از ۲۰۰ درجه سانتی گراد باشد بین قطعات پلاستیک اتصال ایجاد نمی شود. یکی از کارهای که باعث می شود قطعات پلاستیک از یکدیگر جدا نشوند این است که دو قطعه را به وسیله دستگاه مخصوص کمی ذوب کنید و داخل هم فرو ببرید. برای بریدن انتهای میله ی جوشکاری می توانید از انبر قیچی یا کاتر استفاده کنید نوک تیز کردن انتهای میله سبب می شود یک جوشکاری صاف و بی نقص داشته باشید.

دراین مجموعه ، جزوات آموزشی مروط ه جوشکاری پلاستیک ها و ترموپلاستیک ها ارایه می گردد.


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 190

برچسب های مهم

Metallurgical engineering training

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما