مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

در این سایت مطالب و جزوات آموزشی مرتبط مشترک با رشته های مختلف مهندسی مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی از جمله جوش ، خوردگی ، استانداردهای بین المللی و هندبوک های کاربردی به اشتراک گذاشته می شود

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 21
  • بازدید کل : 23915

دستوراعمل جوشکاری و تایید صلاحیت جوشکارWPS&PQR


دستوراعمل جوشکاری و تایید صلاحیت جوشکارWPS&PQR

دستور العمل جوشکاری یا WPS که مخفف کلمه انگلیسی Welding Procedure Specification است، یک راهنمای الزام‌آور برای انجام جوشکاری است. به‌عبارت دیگر هدف از تنظیم WPS مشخص کردن روش جوشکاری می‌باشد.

جوشکاری یک فرآیند تولید خاص است و همین خاص بودن آن سبب می‌شود که حین عملیات تولید برای ما مهم و حائز اهمیت باشد و در حقیقیت مراحل حین تولید را با دستور العمل جوشکاری یا WPS جوشکاری مشخص می‌کنیم.

دستور العمل جوشکاری یا WPS، جوشکار را برای رسیدن به یک سازه جوشی با کیفیت مطابق با استاندارد‌های تعیین شده، کمک می‌کند و هدف از تهیه WPS ارائه یک راهنمای مطمئن و تکرار‌پذیر به جوشکار، برای انجام جوشکاری می‌باشد.

تهیه دستور العمل جوشکاری (WPS) سند راهنمایی برای ایجاد موثر یک جوش با رعایت تمام الزامات و استانداردهای اجرایی است. به WPS را بصورت یک دستور العمل برای جوشکار در نظر بگیرید. همانگونه در جزئیات دستورالعمل به مواد و مقادیر ذکر می‌شود، WPS حاوی جزییاتی است که برای ایجاد جوش ضروری هستند. این ضروریات شامل اطلاعاتی از قبیل درجه فلز پایه، طبقه‌بندی فلز پر کننده، محدوده آمپراژ، ترکیب گاز حفاظتی و دمای قبل از گرما و دماهای بالاتر است. ایده این نوع استاندارد این است که یک گروه از جوشکار با رعایت همه جزئیات یک WPS، بتوانند جوش‌ها را با خواص مکانیکی مشابه تولید کنند.
یک روش جوشکاری شامل جزئیات زیر است:

  • نوع مواد
  • شکل و فرم
  • فرآیند جوشکاری
  • مواد مصرفی
  • طراحی و آماده‌سازی اتصالات
  • جریان و ولتاژ
  • قطبیت
  • دمای قبل و بعد از حرارت دهی و …

هر WPS مطابق با یک نوع جنس ماده و یک نوع روش جوشکاری تهیه می‌شود و در ادامه خواهیم گفت که کدام پارامتر‌ها در جوشکاری پارامتر‌های اساسی هستند و در صورتی که عوض بشوند، دیگر WPS قبلی قابل استفاده نیست.قبل از اینکه بتوان دستورالعمل جوشکاری را نوشت، باید یک مجموعه اولیه از فرایند و روشها ایجاد شود. این روش اولیه برای ایجاد یک سری از جوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سری سپس به صورت مکانیکی تست می‌شود تا اطمینان حاصل شود که تمام الزامات قابل‌ اجرا را برآورده می‌کنند. رویه‌ها برای ایجاد و آزمایش نمونه جوش و همچنین نتایج نهایی، در یک رکورد رویه کنترل فرایند (PQR) ثبت می‌شوند. در صورت قابل‌قبول بودن نتایج تست، PQR تایید شده و می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای یک یا چند WPS بکار گرفته شود. یک PQR به عنوان مدرک عمل می‌کند که می‌تواند برای تولید یک جوش قابل‌قبول استفاده شود


مبلغ قابل پرداخت 50,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 173

برچسب های مهم

Metallurgical engineering training

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما