مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

در این سایت مطالب و جزوات آموزشی مرتبط مشترک با رشته های مختلف مهندسی مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی از جمله جوش ، خوردگی ، استانداردهای بین المللی و هندبوک های کاربردی به اشتراک گذاشته می شود

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 23253

Cold and Hot Forging(آهنگری گرم و سرد)


Cold and Hot Forging(آهنگری گرم و سرد)

آهنگری سرد (Cold Working)

اين نوع آهنگری در دمای محيط و غالبا در چندين مرحله اجرا می شود. دمای این فرایندها تا اندازه ای پایين است كه فلز اكسيد نشود و در آن كار سختی ايجاد شود. از این رو دقت ابعادی در مقایسه با آهنگری داغ بالاتر است. آهنگری سرد برای فلزات نرم مانند قلع، سرب و آلومينيم قابل اجرا است، اما برای فولادها تقريباً غيرممكن است.

آهنگری داغ (Hot Working)

در فورج داغ دمای قطعه بيشتر از دمای تبلور مجدد آن است. این دما برای فولادها بالاتر از ۶۰۰ تا ۷۰۰ درجه سلسیوس است. يعنی دمای بيلت در حدی بالا است كه از ايجاد كرنش سختی در طی فرآيند فورج جلوگيری شود. در اين حالت، به دليل بالا بودن دمای قطعه، تمايل به اكسيد شدن بسيار زياد است. بنابراین دست يابی به ابعاد دقيق بسيار مشكل خواهد بود.فورج گرم و سرد روش های مختلفی داشته که شامل آهنگری , چکش خواری , پرس ضربه ای و پرس هیدرولیک , نورد نمودن و فورج سر به سر می باشد از آنجا که هر فلزی مشخصات خود را داشته و در دمای و نقطه حرارت ویژه ای برای فورج شدن آماده می گردد در فورج گرم قطعه مورد نظر بیش از دمای تبلور مجدد گرم شده و این روش را می توان روشی تعدیل یافته در مقایسه با فورج سرد قلمداد نمود فورج گرم روشی مابین فورج داغ . سرد است از مزایای این روش می توان به مقرون به صرفه بودن ؛ تولید قطعه قطعه با سایز متوسط تا بزرگ ؛ سهولت در شکل دهی فلزات مستحکم ؛ قابلیت امکان ایجاد تغییر فرم فولاد آلیاژی و دیگر فلزات می باشد اما از معایب ان نیز اکسیداسیون سطحی فلز ؛ نیاز به تجهیزات متعدد برای کنترل گرمایشی و نیاز به عملیات اسید شویی می باد .

نحوه عملیات فورج سرد

فورج سرد نسبت به فورج گرم به دلیل استحکام زیاد ماده نیروی بیشتری را می طلبد و اینکه جنس قطعه باید در دمای اتاق انعطاف پذیری کافی داشته باشد در این روش صنعت گران شمش فلزی را تحت فشار قرار داده به صورت خمیری پلاستیکی تغییر شکل داده و توسط ابزاری آنها را به شکل مورد نظر در می آورند همچنین در پرسکاری سرد مدت مورد نیاز برای تغییر در حالت شمش و تبدیل ان به دیگر اشکال ها متفاوت می باشد

مهم ترین کاربرد قطعات فورج سرد

از جمله مهم ترین کاربرد قطعات فورج سرد شده می توان به مواردی از جمله ؛ استفاده در صنایع موشک سازی , هوافضا یا به طور کل در صنایعی که امنیت انسان ها در گرو آن می باشد ؛ تولید قطعات مشابه در تیراژ بالا از جمله صنایع خودرو سازی سبک و سنگین و…. می باشد .

مزایا و معایب فورج به روش سرد

اینکه فورج سرد خوب است یا بد ؟ می توان گفت که این روش ویژگی های خاص خود را دارا بوده و در کنار مزایا از معایبی نیز برخوردار است از مهم ترین ویژگی های آن می توان به اکسیداسیون نشدن سطحی فلز ؛ دقت ابعادی بالا ؛ استفاده برای قطعات کوچک تر مانند مهره و واشر ؛ زبری سطح پایین ؛ سرعت بالا در تولید پیچ و مصرف کمتر انرژی در تناژ تولید ؛ هزینه بسیار بالا برای تولید قالب ها و مقرون به صرفه نبودن ؛ نیاز به اپراتور با توانایی بالا اشاره نمود .

این کتاب بسیار کاربردی به زبان لاتین می باشد .

 


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 175

برچسب های مهم

Metallurgical engineering training

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما