مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

در این سایت مطالب و جزوات آموزشی مرتبط مشترک با رشته های مختلف مهندسی مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی از جمله جوش ، خوردگی ، استانداردهای بین المللی و هندبوک های کاربردی به اشتراک گذاشته می شود

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 84
  • بازدید کل : 24051

جزوه آموزشی کریستالوگرافی


جزوه آموزشی کریستالوگرافی

کریستالوگرافی (بلورشناسی) فلزات

جامدها از اتم ها یا مولکول‌هایی که به طور تکراری و مرتب کنار هم قرار گرفته‌اند، تشکیل شده‌اند. بسیاری از خواص جامدها به طرز چیده شدن اتم ها یا مولکول های آن ها در کنار هم بستگی دارد. این چیدمان و آرایش اتمی یا مولکولی را ساختار داخلی جامد می نامند. بلورنگاری، بلورشناسی یا کریستالوگرافی (Crystallography) دانشی است که به قوانین حاکم بر حالت بلورین مواد جامد، آرایش اتمی/مولکولی بلورها، خواص فیزیکی و شیمیایی و ساخت، رشد و شناسایی بلورها می‌پردازد.

این جزوه آموزشی به شرح  :

کریستالوگرافی (Crystallography) یکی از مهم ترین دروس اصلی و تخصصی رشته مهندسی مواد است. در این درس شما وارد دنیای اتم ها می شوید و با ساختار اتمی مواد از جمله فلزات و برخی سرامیک ها آشنا می شوید. هدف اصلی این فرادرس آن است که براساس ساختار اتمی مواد، بتوان خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی آن ها را پیش بینی، ارزیابی و تصدیق کرد. دستیابی به این دانش و توانایی، نیازمند آشنایی کامل با انواع شبکه های کریستالی، محاسبات مرتبط با آن ها و خواص منحصر به فرد آن ها است. همچنین در این فرادرس با یکی از ابزار های قدرتمند و کمک کننده این درس یعنی دستگاه پراش پرتو ایکس (XRD) آشنا می شوید. به کمک XRD شما می توانید ساختار کریستالی و پارامتر شبکه یک ماده را تعیین کنید.

در ادامه در قالب تصویر استریوگراف (Stereograph) بلورها، چگونگی تعیین وضعیت صفحات کریستالی نسبت به یکدیگر تدریس خواهد شد. در هر درس سعی شده است که تدریس مطالب همراه با ارائه یک مثال و حل تشریحی آن صورت گیرد تا تکنیک کاربرد فرمول ها و ارزیابی مساله آموزش داده شوند. در پایان هر درس نیز یک جمع بندی از مطالب ارائه شده خواهیم داشت. در پایان آموزش، یک آزمون جامع در نظر گرفته ایم تا دانشجویان بتوانند دانش خود را ارزیابی کنند.


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ مرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 107

Metallurgical engineering training

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما