مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

مرکز دانلود کتاب الکترونیک مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی

در این سایت مطالب و جزوات آموزشی مرتبط مشترک با رشته های مختلف مهندسی مواد ، مکانیک ، عمران و مهندسی شیمی از جمله جوش ، خوردگی ، استانداردهای بین المللی و هندبوک های کاربردی به اشتراک گذاشته می شود

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 19
  • بازدید دیروز : 84
  • بازدید کل : 24057

جزوات آموزشی عناصر آلیاژی در فولادها


جزوات آموزشی عناصر آلیاژی در فولادها

نقش عناصر آلیاژی در فولادها

تاثیر عناصر آلیاژی بر فولادها به چه صورت است؟ این عناصر شامل چه مواردی می‌شوند؟ کدام خواص تحت تاثیر افزودن یا کاهش عناصر آلیاژی از ساختار یک فولاد دچار تغییر می‌شوند؟ برای استفاده از فولادها در دماهای بالا، شرایط خوردگی شدید، محیط‌های ترش و اسیدی، دماهای بسیار پایین، تحت سایش زیاد و... نیاز به استفاده از کدام عناصر آلیاژی است؟ در این مقاله به‌طور مفصل در مورد تاثیر عناصر آلیاژی در فولادها از کربن گرفته تا منگنز، نیکل، مولیبدن، گوگرد، کروم و غیره می‌پردازیم. راز دستیابی به فولادهایی با خواص برتر و متناسب با کاربرد موردنظر، در استفاده صحیح و اصولی از همین عناصر آلیاژی است.

تصور کنید یک آشپز برای پختن غذا تنها از نمک به‌عنوان ادویه استفاده نماید. آیا در آن صورت می‌تواند غذای خوشمزه‌ای را بپزد؟ یقیناً خیر! چراکه مجموعه‌ای از طعم‌ها هستند که هر یک با ایفای نقش خود، یک غذای لذیذ را پدید می‌آورند. فولادها نیز چنین شرایطی دارند. هر فولاد با توجه به کاربرد و محدوده خواصی که دارد، قادر است تا فقط در همان محدوده تحت سرویس قرار گیرد. چنان‌چه قرار باشد از این محدوده خارج شود، یا باید به سراغ یک گرید دیگر از انواع فولادها برویم، یا اینکه فکری به حال بهبود خواص آن‌ها کنیم.

عناصر آلیاژی، نقش ادویه‌ها را در انواع فولادها ایفا می‌کنند. هر عنصر آلیاژی بر روی محدوده‌ای از خواص تاثیر می‌گذارد و این‌چنین، فولاد از نظر مکانیکی و شیمیایی تقویت می‌شود. بنابراین، اطلاع از تاثیر عناصر آلیاژی بر فولادها یک امر مهم و حیاتی در تعیین و ارزیابی خواص و کاربرد انواع فولاد است.

در این جزوات به طور کامل با نقش عناصر آلیاژ ها در فولاد آشنا می شوید.


مبلغ قابل پرداخت 40,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 94

برچسب های مهم

Metallurgical engineering training

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما